Hoe het allemaal begon
Robert, Alex, Johan en Arlan hebben 1 ding met elkaar gemeen: Kickboksen. Zij hebben elkaar ontmoet via deze sport en dit heeft hen veel gebracht, zoals: vriendschap, veel trainen, lesgeven, wedstrijden, de mogelijkheid om te coachen en Johan heeft zijn eigen sportschool opgezet in Schiedam. Kickboksen trekt een breed publiek aan en zo ook mensen waarvan zij zagen dat kickboksen meer voor hen betekent dan een sport. Om kickboksen onder de knie te krijgen is een juiste balans nodig. Je conditie moet op orde zijn, je houding is noodzakelijk, je moet de ander kunnen 'lezen' en begrijpen. Je moet kunnen samenwerken, discipline hebben, je agressie op de juiste manier ontplooien of inzetten. En boven dat alles, als het tegenzit moet je ook kunnen doorzetten. In het kickboksen zeggen we altijd: 'je moet eerst kunnen winnen van jezelf om te kunnen winnen van je tegenstander'. Deze tegenstander is niet altijd degene met wie je traint of tegenkomt in een wedstrijd. Deze 'tegenstander' kan ook een obstakel dit je tegen komt in jouw leven. Met de juiste mindset, omgeving en balans kan je deze tegenslagen aan. Kickboksen is een tool die, als het op juiste manier wordt ingezet, mensen verder kan helpen met hun obstakels en ontwikkeling.
In 2018 is de stichting Samen Sterker opgericht door deze 4 mannen om diverse doelgroepen verder te helpen in hun ontwikkeling en leren om op de juiste manier om te gaan met hun obstakels.

De trainers die wij inzetten hebben ruime ervaring, een opleiding afgerond via de SKMO, of Sport en Bewegen. Ook zijn zij in het bezit van een VOG.

Doelstelling
Stichting Samen Sterker zet de krachtige voordelen van vechtsporten in zodat kwetsbare doelgroepen zelfredzaam kunnen functioneren in de maatschappij, plezier beleven en hun talenten optimaal kunnen benutten.

Het team

Robert van der Hart